Vlivem příjemné ochoty jistého člověka a shodou náhod jsem
se dostal krátce po představení Faux Pas v Dialogu na představení opery
Aida pod širým nebem v lochotínském amfiteátru Plzeň. Již úvodní slova
významných kravaťáků a majestátní scéna naznačovaly, že se bude jednat o
velkolepé provedení.
Díky titulkům na digitálních obrazovkách a relativně
jednoduchému příběhu (jenž se dá dobře vygooglit),
nebylo těžké se v něm orientovat a vědět, co tím chtěl Verdi říct. Zpěváci
a zpěvačky, jež se účastnili, byli skvělí, jejich hlasy by(i)ly jako zvony a
maskéři si na nich celkem vyhráli. Komparzistů a maličkých rolí byly snad
stovky, a to včetně čtyř až sedmiletých dětí.
Mimo jiné se na kamenné podlaze přírodního divadla objevily
tančící děti, jejichž choreografie byla vkusná a příjemná na pohled, stejně
jako kostýmy.
Jednotlivé detaily jsme mohli i z posledních pater
pozorovat díky dvěma ohromným obrazovkám po obou stranách scény, což bylo
sympatické řešení problému s velkým počtem diváků a obrovskostí
amfiteátru.
Díky reproduktorům jsme zase mohli velmi dobře (a na
příjemné míře hlasitosti) slyšet nejen herce, ale i živý symfonický orchestr,
jenž byl bohužel schovaný ve vedlejším stanu.
Jakožto operní neznalec bohužel nemám příliš právo mluvit o
záživnosti, za sebe ale musím říct, že mnohdy leckteré pasáže byly uspávací a
monotónní hlasy herců jen přidávaly večeru na příjemné, kolíbavé a spící
atmosféře.
Aidu hodnotím jako mistrovské dílo jak Verdiho, tak plzeňských
pořadatelů, režiséra a hudebníků v orchestru. Bohužel to však není můj
šálek kávy, a tak jsem si nedokázal ty tři hodiny zpěvu, dech beroucích scén a
procítěných emocí pořádně vychutnat, namísto toho jsem se dost brzy začal těšit
na postel. Provedení bylo kvalitní a organizace dobrá. Všudypřítomné stánky
s občerstvením a pitím, stejně jako mobilní toalety a mimořádná tramvajová
doprava vypravená kvůli dojíždějícím divákům udělaly společně nakonec příjemně
strávený večer a já hodnotím vysokým nadprůměrem.
Žádné komentáře:
Okomentovat