středa 21. září 2016

Melancholie splínu



"Kéž jsou všechny bytosti šťastny." hlásá bilbórd na ulici jako výsměch mé aktuální náladě. Pojďme být šťastní, vždyť je to tak snadné!


Předpokládám, že každý z vás už jednou nebo vícekrát zažil absolutní splín. "Patřím jinam, tenhle svět není pro mě. Lidé jsou tak hloupí. Systém je tak stupidní. Nic se mi nechce, všechno je na sprosté slovo, nic mi nejde, nic mě nebaví, nikdo mě nemá rád, a svět se zbláznil."



Jozef Izraels - Melancholie



Vítejte v mém každodenním světě. Pojďte, posaďte se. Naliji vám čaj, i když vám nebude chutnat a přednesu vám text, který se vám nebude líbit. Ani já se vám nebudu líbit. Jsem přeci pan Splín a toho nikdo nemá rád. Já vás taky ne.
                      


Pokud se poslední dobou cítíte až příliš dobře, zde je návod, jak to změnit:

  • Bojujte za práva druhých a nechte se těmi druhými pořádně nakopat do prdele za to, že to děláte.
  • Snažte se být co nejlepší student, aby vám vaše výsledky mohli pedagogové hodit na hlavu a otevřeně se vám posmívat.
  • Nebuďte lhostejní k osudům vašich přátel.
  • Pohádejte se s několika přáteli.
  • Utraťte za učebnice své peníze určené na učebnice.
  • Nahlížejte na politiku jako na skutečně dobře fungující systém. Fanděte Babišovi.
  • Ze všeho nejvíc se snažte být optimisté. Potom to víc bolí.
Jestli dodržíte všechny body, splín se dostaví do několika málo hodin. Potom pomůže už jen tabulka čokolády (tak dvoumetrová), sklenička vína (třílitrová) a pár dobrých písniček (aspoň tisíc).


S pozdravem,
strýček Splín.

1 komentář:

  1. Ten bilboard mi naopak vždy dokázal aspoň lehce zvednout náladu. Podívala jsem se na něj a mohla si říct, že to nebude zas tak hrozné. Dokonce jsem jeden čas měla jeho zmenšenou verzi připíchnutou na nástěnce.
    Snad tě splín brzy pustí a přijdou lepší dny. Na optimismus nezanevři, je fajn. Všechno zlé je k něčemu dobré.

    OdpovědětVymazat