sobota 3. září 2016

Ohlédnutí za prázdninami

Řekněte sýr a dostanete granulku!
(Zleva: Jessica, Bender a Fany)


První noc na internátě. Po dvou měsících. Sedím v prázdném, dosud mými věcmi nenaplněném pokoji a přemítám, co jsem stihl za prázdniny.


Ještě před příchodem dlouhého volna jsem plánoval tisíc a jednu aktivitu. Týden jsem chtěl strávit jako starověký poutník opuštěný na své cestě zelenými lesy. Chtěl jsem jíst maliny, borůvky a houby. Možná bych si zapytlačil a pomocí nějaké důmyslné pasti bych ulovil veverku či zajíce, stáhl je z kůže a opekl na ohni. Za dlouhých chvílí večer bych se díval z vrcholků mocných hor dolu do lidských obydlí s nadhledem a opovržením a kouřil dýmku. Stahoval bych se z cest kdykoliv by měl někdo procházet. Chtěl jsem strávit týden bez lidí.
Dále jsem si přál zplodit dvojnásobek toho, co jsem nakonec doopravdy stvořil. Toužil jsem napsat povídkový cyklus, úžasnou knihu, zdlouhavé básně a nekončící eposy o fiktivních postavách. Chtěl jsem sepsat historii pěti fantastických světů, zaznamenat tisíc sto padesát tři fiktivních historických událostí a vykreslit milion šest set tisíc neexistujících postav.
Žil jsem v představě, že dokážu ještě objet svět. Mými hlavními cíli bylo Irsko, Srí Lanka, Nový Zéland a Ukrajina. Překrásná cesta by byla tvořena převážně letadly, ale našlo by se i místo pro trajekty, lodě, auta, vlaky, metra, autobusy, trolejbusy, tramvaje. A domů bych doletěl rogalem.
Následující sen, jenž jsem chtěl o prázdninách uskutečnit, byl tandemový parašutistický seskok z letadla.
Někde mezitím jsem nutně potřeboval sehnat brigádu s platem deset tisíc na hodinu, abych to všechno uplatil.
Výše napsané odstavce jsou ve vzestupném pořadí dle uskutečnitelnosti. Kdybych vám řekl, že jsem zvládl všechny, asi byste mi to neuvěřili, kdybych vám řekl, že první půlku, bylo by to snazší, že? Ale já se s vámi podělím o tu chabou a žalostnou skutečnost, že jsem nedokázal nic z toho.
Našel jsem si práci, nevydržel jsem tam, chodil jsem ven, ale ne na tak dlouho a ani tak daleko, prošel jsem jisté mapy, ale jen ty české.

Většinu dní jsem strávil v přítomnosti psů a fen. Venčil je, staral se o jejich nemoci, cvičil je a krmil. Žil jsem mezi nimi a část z jejich osobního „psovství“ jsem si ukradl pro sebe – schopnost vnímat svět nikoliv jako „jednou“ a „až“, nebo jako souhrn geografických bodů a tučných mezd. Naučil jsem se vnímat svět jako „nyní“ a „teď“, prochozené mapy jsem okrájel na vzdálenost vhodnou k venčení a radost jsem měl z válení se v trávě nebo z chytání šišek. Běhal jsem se psy, povídal si se psy a žil psím životem. A bylo to víc než tisíc zámořských destinací nebo třeba milion korun na výplatní pásce. Psi vás milují, ať už peníze máte nebo ne. Ať jste muž či žena, gay či lesba. Ať máte problémů sebevíc, zpytujete svědomí kvůli nevydařené práci, kvůli hádce s matkou, nebo když vás trápí problematika blízkého východu – psi jsou s vámi. A ještě více feny. Když jim dáte trošku času, dají vám plný džbán lásky.



Jessica

Andy

 Bender a Jessica

Falco

Fany

Fany, Brok a Jake

Žádné komentáře:

Okomentovat