úterý 18. října 2016

Děti Londýna VII - Lady chůva

Tommy vylezl ze své zahřáté postele a asi půl hodiny se díval na svou matku, jak spí. Když zaklepal listonoš, šel mu otevřít a převzal od něj obálku. Stálo na ní: „Daisy Wilsonové, svobodné matce Thomase.“

V témže okamžiku velmi podobnou obálku otevřel i pyšný lord Henry Dudley. Na té jeho stálo zase: „Henrymu Dudleyovi, otci Charlese.“


O hodinu později londýnská pošta doručila zásilku i do domu lorda Shawa. Služebná ji vzala a přečetla: „Agathě Shawové, matce Geralda.“. Rychle sehnala svoji paní, aby jí to předala.

V domě Nolanů se běloskvoucí obálka objevila již brzy zrána. Isabella ji vzala a podala matce, protože na ní bylo napsáno: „Trudy Nolanové, matce Isabelly.“

Aaron Jenkins s povzdechem uchopil obálku se svým jménem a dodatkem „otci Emmy Jenkins.“ Tušil, komu to písmo patří.

Poslední obálka spadla do schránky opuštěného domu na kraji New Yorku, kde před dvěma lety Tara Eatonová zavraždila svého otce, Ralpha Eatona.

Slečna Wilsonová, lord Dudley, lady Shawová, lady Nolanová a lord Jenkins otevřeli obálku. Každý v jinou chvíli, v jiném domě, v jiné ulici. Ale přece spolu všichni soucítili a jejich emoce byly shodné, když četli:

„Mé děti,

toto je poslední psaní, které ode mne kdy dostanete, neboť jsem jej napsala krátce před svou smrtí a pověřila Alexandra, svého věrného sluhu, aby vám jej rozeslal, až mé dny budou naplněny.

Daisy, Henry, Agatho, Trudy, Aarone a Ralphe. Miluji vás, protože jsem vaše chůva. Znám vás od prvních krůčků až do středoškolských studií. Nejenže jsem o vás pečovala, vy jste mé děti a já jsem vaše matka. I vaše děti jsou úžasné a doufám, že je vedete ke stejným hodnotám, k jakým jsem vedla já vás.

Daisy, ačkoliv se musíš živit tím nejhorším povoláním, tvá duše je stejně čistá jako tvůj chlapec. Tommy je milý a chytrý, odkazuji ti část svého jmění, aby mohl jít na studia.

Henry, netrp předsudky vůči chudým, uč se od svého syna, který v srdci chová úctu i k těm nejhlubším společenským vrstvám.

Agatho, podrž nad synem pevnou ruku a dopřej mu tu a tam nějakou tu sladkost, jinak se jeho záchvatů zuřivosti nezbavíš.
Trudy, zapomeň na alkohol a víno přenechej jiným. Život není jen o znuděném čekání na lepší časy. Věnuj se své dceři, potřebuje tě.

Aarone, tvá dcera je zdravá. Ale jistě by uvítala špetku tvé pozornosti. Miluj ji a věnuj se jí.

A Ralphe, dlouho jsem tě neviděla a neznám tvé děti. Doufám, že je tvé manželství v pořádku a máš krásné a chytré potomky.

Miluji vás všechny do posledního dechu.


Stephanie Harrisonová, chůva.“

Žádné komentáře:

Okomentovat